Naast Huize Rosa liggen enkele gebouwen waarin we zorg en ondersteuning bieden: Catharinahof, Tristan en Isolde. De appartementen worden door Woonwaarts verhuurd. Wilt u wonen in Tristan en Isolde met zorg van Huize Rosa dan kunt u terecht bij onze zorgbemiddeling. Voor wonen in Catharinahof kunt u terecht bij woonwaarts.
Zo kunt u prettig wonen met de zorg die u nodig heeft. Een abonnement voor alarmering, noodhulp en bemiddeling is een vast onderdeel van het huren van een woning in Tristan & Isolde en Catharinahof. Bij het tekenen van een huurovereenkomst hoort het verplichte abonnement met Huize Rosa.
24/7 Zorgalarm van Zorgcentrum Huize Rosa
Wanneer u verhuist naar een van onze locaties via Woonwaarts, kunt u gebruik maken van het zorgalarm van Huize Rosa. Met dit alarm kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week een medewerker van Huize Rosa oproepen. U kunt dit noodalarm gebruiken als u bijvoorbeeld bent gevallen en niet meer overeind komt. Of als u zich verward voelt. Contractueel wordt er afgesproken dat het wijkteam na een noodalarmering uw huis mag betreden. Mocht u dat niet willen, mag u dat bij Woonwaarts aangeven. Let op: Bij acute, levensbedreigende noodsituaties belt u altijd 112.
Hoe werkt het?
Bij een melding via het zorgalarm ontvangt de medewerker direct een signaal op de telefoon. De medewerker ziet vanuit welke woning de oproep komt. De medewerker neemt contact met u op via het noodalarm apparaat aan de muur van uw woning. Als het nodig is dan komt de medewerker naar u toe. Deze zal binnen 30 minuten bij u zijn.
Abonnement en kosten
Voor het gebruik van het zorgalarm sluit u een abonnement af bij Huize Rosa. Hieraan zijn maandelijkse kosten verbonden. Indien er meer dan 30 minuten zorg wordt verleend na een oproep, worden de gegevens hiervan geregistreerd en doorgegeven aan onze administratie. Deze zorgt vervolgens voor een correcte facturatie van de ingezette tijd (vanaf 30 minuten) of declaratie bij uw zorgverzekeraar.
Registratie
Om de alarmdienst goed te kunnen uitvoeren, is het noodzakelijk dat wij beschikken over uw NAW-gegevens (naam, adres, woonplaats) en BSN. Zo kunnen wij alle hulp en administratie zorgvuldig registreren.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze zorgbemiddelaar via of via 024-3710300.