De weg naar een waardering op Zorgkaart
Iedere dag doen de medewerkers van Huize Rosa hun best om goede zorg te bieden aan alle bewoners en cliënten van ons zorgcentrum. Hoe we daarin slagen, bepalen bewoners, cliënten of familieleden. Als zorgaanbieder zetten we jaarlijks een interview team van Zorgkaart Nederland in. Ook plaatsen cliënten/bewoners en hun mantelzorgers of familie zelf een Zorgkaart waardering.
In Nederland geven bijna 1 miljoen patiëntervaringen samen een goed beeld van hoe de zorgverlening in Nederland wordt ervaren. En dat is waardevolle informatie voor zorgverleners die actief aan de slag willen met het verbeteren van de kwaliteit van de door hen geleverde zorg. Ruim 11 jaar geleden is Zorgkaart Nederland begonnen als initiatief van een grote uitgever, samen met de Patiëntenfederatie Nederland. Doel was om transparantie te creëren in de kwaliteit van de zorg in Nederland.
De komende jaren zal ZorgkaartNederland steeds verder ontwikkelen als breed keuzeplatform voor patiënten. Een koppeling met andere beschikbare databases moet zorgzoekers - naast de ervaringen van anderen - ook inzicht geven in openingstijden, specialismen, wachttijden en andere relevante keuze-informatie. Maar hoe loopt de weg van een waardering eigenlijk? Klik hier om de weg te zien die een waardering aflegt, voordat hij op Zorgkaart Nederland komt te staan.